logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۳۵۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

افزایش اختیار عمل استانداران منجر به حل مشکلات در کمترین زمان می‌شود

افزایش-اختیار-عمل-استانداران-منجر-به-حل-مشکلات-در-کمترین-زمان-می‌شود
استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه‌های پژوهشی نیازمند ورود با دقت هستیم گفت: افزایش اختیار عمل استانداران باعث حل مشکلات در بازده کمتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی روز یکشنبه در اجلاس سراسری بسیجیان زنجان با بیان اینکه از جمله مشکلات موجود در استان زنجان که باید به آن پرداخته شود بهره‌‎وری است گفت: 38 درصد از اقتصاد استان مربوط به بخش صنعت است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: باید اقدامات اساسی در حوزه کشاورزی انجام شود تا از اتلاف منابع جلوگیری به عمل آید.

استاندار زنجان با تاکید براینکه افزایش اختیار عمل استانداران باعث حل مشکلات در  بازده کمتر می‌شود افزود: کارهای پژوهشی باید با دقت و جزئیات انجام گیرد.

افشارچی گفت: موضوعات مربوط به بهره‌وری از جمله مشکلات جدی در استان است که باید پیگیری شود.

وی اضافه کرد: در دانشگاه زنجان هفت چاه عمیق وجود دارد و کل درختان و فضای سبز با آن آبیاری می‌شود طی چند سال گذشته برای صرفه‌جویی در مصرف آب تعداد زیادی لوله کوچک خریداری شد و در اواسط تابستان یکی از چاه‌ها خاموش شد و جریان به حدی رسید که در مردادماه یکی از چاه‌‎ها مورد استفاده قرار نگرفت و دانشگاه زنجان به یک دانشگاه سبز مبدل شد.

استاندار زنجان افزود: در برخی موارد صنعتگران گفتند که واردات موجب می‌شود تا نتوانند تولیدات خود را به فروش رسانند و از آنجا که واردات برای مردم ارزان‌تر است آن‌ها ترجیح می‌دهند سراغ واردات ‌روند.

افشارچی تصریح کرد: ساختار نظام جمهوری اسلامی بر اساس شیر نفت و سازمان برنامه و بودجه شکل گرفته است و شکل‌گیری این ساختار بدین صورت است که متناسب با شکل‌گیری یک سری وزارت خانه یک سری دستگاه در استان‎‌ها تشکیل شده و ساختار تزریق بودجه به این شکل است که ۸۵ درصد از بودجه به ستاد وزارت خانه‌ها اختصاص یافته و فقط ۱۵ درصد به استان‌‎ها می‌رسد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر